evelinappe.blogg.se

En blogg med utrymme. Skriver om saker som gör mig förbannad. Mest för att ventilera min egen hjärna så den inte kokar över, men också för att lära folk där ute någonting. För ni är ganska dumma ibland.

"Underrättelse om beslut till målsägande"

Kategori: Allmänt, Saker som gör mig förbannad

Det är ingenting som förvånar mig, egentligen. Av flera anledningar.
Det är ett oerhört lågprioriterat brott. Det ges inte alls särskilt mycket resurser till att försöka lösa den här typen av brott. Det fanns nästintill ingenting att gå på i just min anmälan.
 
23:54 2017-01-09 ringer jag in min anmälan. EXAKT 11 timmar och 10 minuter senare läggs förundersökningen ned.
Jag tänker inte läsa in allt för mycket i detta nedläggningsbeslutet, då det faktiskt fanns väldigt lite information att gå på, men jag kan inte låta bli att undra hur utgången hade blivit ifall det funnits mer information att tillgå. Hade förundersökningen verkligen fortsatt då? I den bästa av världar - ja. Men i verkligheten? Jag vet ärligt talat inte.
 
Kommentera inlägget här: