evelinappe.blogg.se

En blogg med utrymme. Skriver om saker som gör mig förbannad. Mest för att ventilera min egen hjärna så den inte kokar över, men också för att lära folk där ute någonting. För ni är ganska dumma ibland.

Vem är du?

Kategori: Allmänt, Om mig

Hade tänkt vara cool och skriva rubriken på skånska. För jag sitter och lyssnar på en Panda Da Panda-låt där de sjunger "Vem e du?", men jag kan verkligen inte förmå mig att skriva på det sättet.
 
 
 
Så.. vem är jag?
För det första har jag velat fram och tillbaka ifall jag ska skriva ett inlägg som detta. Men.. nu kör vi.
Evelina heter jag. 26 år gammal. Jag bor i allra norraste Norrland.
Jag dricker alldeles för mycket kaffe och röker alldeles för mycket cigaretter för att det ska vara hälsosamt.
Jag brukar skämtsamt säga att hjärtat sitter till vänster och plånboken till höger. Oklart vem som myntat det uttrycket.
 
Är feminist. Kort och gott.
 
Är antirasist. Pga ja, en människa idag bör vara det. Det känns rätt självklart.
 
Enligt köttätare är jag vegan. Enligt veganer är jag vegetarian. För att förklara: Jag äter inte kött, ägg, mjölkprodukter eller andra produkter som kommer från djur. MEN; Jag har ett par vandringskängor i skinn. Jag har ullsockor som min mormor stickat till mig. Jag röker cigaretter.
Jag kallar mig ofta för vegan, för att slippa missförstånd med min kost. Vill inte råka äta ett ägg liksom.
 
Såatteh, det här var väl lite om mig! Oklart ifall jag kommer använda bloggen till att lägga upp veganska recept också (Uh, det kommer säkert bli en matblogg?!). Vi får se vad som händer helt enkelt. Lämna kommentarer om vad ni vill ska hända! Lovar att jag läser dem. Kanske lyssnar på er. Kanske inte.
 
Fred och kärlek, hörrni!
Kommentera inlägget här: